بررسی دو معضل در خدمات هاستینگ

مدت پایین بودن یا Downtime سایت: حتی وب سایت شرکت های بزرگی مانند گوگل و آمازون نیز هر از گاهی به حالت آفلاین می رود اما واقعیت اینست که با هر دقیقه آفلاین بودن وب سایت، تعدادی مشتری از دست می رود. بیشتر ارائه دهندگان میزبانی وب قادر هستند تا 98 درصد به علاوه زمانها سایت را بالا نگهدارند.

بنابراین اگر وب سایت شما به طور منظم و دوره های طولانی از کار می افتد باید در مورد هاستینگ خود تجدید نظر کنید. با این حال طبیعی است اگر بازدیدکنندگان سایت شما به طور ناگهانی در یک روز 500 تا 1000 برابر شود باید انتظار بروز مشکل داشته باشید.

کند بودن سرور: بسیار معمول است که شرکت های هاستینگ ادعای امکان ذخیره گیگابایت ها داده و انتقال نامحدود داده ها را داشته باشند. اما حقیقت اینست که وب سایت شما روی این سرور با صدها سایت دیگر در کنار هم قرار گرفته است که می تواند باعث کاهش چشمگیر سرعت سایت شما و امکان ایندکس شدن آن شود.

به عنوان یک قاعده کلی، اگر ادعای یک شرکت ارائه دهنده خدمات هاست برای امکانی آنقدر خوب است که کمی بعید به نظر می رسد باید به عنوان یک علامت هشدار بررسی شود.

کنترل پنل و رابط کاربری در مدیریت هاستینگ

حتی اگر از شما بی اطلاع تر در جهان تکنولوژی وجود نداشته باشد، باز هم بعضی چیزها وجود دارد که باید قادر باشید به تنهایی و بدون تماس با بخش پشتیبانی شرکت میزبانی وب خود انجام دهید. این کارها عبارتند از نصب وردپرس، راه اندازی ایمیل و راه اندازی حساب های FTP.

بنابراین مهم است که سرویس دهنده هاست شما برای آسان کردن به روز رسانی و تغییرات از سی پنل یا پلسک (Plesk) و یا سایر کنترل پنل های شاخته شده استفاده کند تا شما مجبور به کشف و کنکاش یک رابط ناشناخته نشوید.